Ergonómia

Korunk egyik legnagyobb kihívása az ülő munka és az ezzel gyakran együtt járó gerincbántalmak kialakulása. Mondják azt is,hogy  “Sitting is the new smoking” avagy az ülés az új dohányzás. Nem eszik ezt olyan forrón… Egyáltalán nem szükségszerű, ha ülő munkát végzünk, hogy kialakuljon fájdalom, amennyiben betartunk néhány egyszerű szabályt. Sokat hallott mindenki az optimális ülőhelyzetről, de ha belegondolunk,  ha bármilyen kiegyensúlyozott helyzetben is, de megpróbálunk mozdulatlanul ülni, abból hamar kifáradás és fájdalom lesz. Tehát a mi elvünk, hogy a “legjobb ülőhelyzet a következő ülőhelyzet” vagyis változtassunk minél gyakrabban pozíciót a széken, keljünk fel gyakran, tegyünk olyan mozdulatokat amik egyenesítik a gerincet. 

Egyre elterjedtebb állva dolgozni az íróasztal mellett, mióta megjelentek az motorosan állítható magasságú asztalok. Ez remek megoldás, mert állva sokkal többet lehet mozogni mint ülve, illetve váltogatható az ülő és álló helyzet is. Ötletes megoldás lehet az is, ha nincs mindig minden eszköz a kezünk ügyében, pl. egy irodában csak egy tűzőgép van és ha szükségünk van rá, kénytelenek vagyunk felállni és odamenni elkérni a másik kollégától.

Ha ezt későn olvassa, és már utolérte a derék, hát vagy nyakfájdalom, netán a porckorong probléma, akkor sincs semmi baj, de már célzott terápiára van szükség. Az esetek 98%-ban konzervatívan tökéletesen kezelhetőek ezek az állapotok, de itt már gyógytornász szakszerű segítsége kell. Ehhez többféle módszer áll rendelkezésünkre (manuálterápia, McKenzie módszer, neurodinamika, aktív stabilizációs tréning, taping), ezek közül mindig az önnek megfelelőt alkalmazzuk. (részletek a szolgáltatások menüpont alatt találhatók)

Ha ön mégis ahhoz a bizonyos 2%-hoz tartozik ahol elkerülhetetlen a műtét, abban az esetben a korrekt műtét utáni rehabilitáció esszenciális a teljes felépülés és a kiújulás megelőzése érdekében.Ezt nagyon fontos igazán hozzáértő szakemberre bízni és végigjárni a teljes utat a sportba való visszatérésig.

Ha további ergonómiai témák érdeklik, olvassa el 11 jótanácsunkat gerincproblémás pácienseknek!
Elolvasom